Fehéroldalfalú motorgumi

Főleg chopperek, custom gépek kedvelt “optikai tuningja”. Rendkívül mutatós, a motornak egészen vadító, megújult külsőt kölcsönöz. Ma már szerencsére elég széles a méretválaszték, de sajnos még mindig akad olyan motor, melynek tulajdonosa kénytelen megbékélni a “hagyományos” fekete abronccsal.

 
Gumigyártótól függően különböző szélességű csíkozás közül lehet választani. A legelterjedtebb verzió, mikor a teljes oldalfal fehér. Az abroncsok védőfóliába csomagolva érkeznek. A fehér rész speciális vízzel oldható kékes színű védőfestékkel van lekenve, hogy szerelés közben még véletlenül se koszolódjon össze. Ennek az anyagnak a lemosása általában az utolsó munkafázis a motor átadása előtt.
 

Egy rossz tulajdonsága ennek a guminak azért mégis akad: néha pucolgatni kell, mert sokkal érzékenyebb a szennyeződésekre. Lánchajtásos motornál a ráfröcskölődő zsír rontja az összképet. Ennek lemosása nem lehetetlen, de türelmet igényel. (Oldószeres tisztító folyadékkal ugyanis nem illik dörzsölgetni, langyos-szappanos vízzel viszont nehezebben jön le a kosz.)

Fehér oldalfal házilag.

A képen látható példány egy robogóabroncsra utólagosan, házilag vulkanizált fehér gumicsík. Nem néz ki rosszul, de azért látszik, hogy nem gyári. Ráadásul én nem tartom biztonságosnak sem, a csík fennmaradásának alapvető feltétele ugyanis a ragasztó személy lelkiismeretessége. Mennyire alaposan pucolja le előtte a gumit, milyen hőfokon süti rá az abroncsra,…
Menet közben nem lenne túl vicces dolog, ha egyszer csak leválna a fehér szalag.

  

 
Nem túl gyakori, de biztonságosabb megoldás az utólag beépíthető fehér szegélycsík. A felni és a gumiabroncs pereme közé kell beszerelni, a felfújt abroncs biztonságosan tartja a karikákat. Hátránya, hogy nem simul teljes mértékben az abroncs oldalfalára, így közelről nézve kicsit sufninak tűnik a dolog.