Motorgumi ápolása

Az új motorguminak nincs szüksége D vitaminra, ezért a gyors öregedés elkerülésének érdekében érdemes elrejteni a nap káros sugarai elől. Az sem baj, ha nem érintkezik tartósan hideggel, nedvességgel. Legjobb az élére állítva tárolni, több darabot nem érdemes hosszú időn keresztül feltornyozni, mert tartós alakváltozást szenvedhetnek.
 
Kerékre szerelt motorgumi esetén a rendszeres keréknyomás ellenőrzésen kívül nincs is más teendőnk. (Dagonyázók azért időnként lemoshatják róla a sarat.) A boltokban kapható gumiápoló szerekkel csak az oldalfalat érdemes csinosítgatni, de ez csak esztétikai jellegű beavatkozás. A használt motorgumit szokták jó lelkű eladók szilikonnal „felújítani”, ami elég veszélyes mutatvány, mivel tartósan sikamlóssá teszi a felületet és cserébe csak rendkívül nehezen távolítható el.
 
Ügyelni kell arra is, hogy az abroncs ne érintkezzen tartósan oldószerekkel, olajokkal, fékfolyadékkal. Az esetlegesen rákerülő anyagot a lehető leghamarabb el kell távolítani. Szivárgó teleszkópszimmering esetén ügyelni kell arra, hogy a teleszkópolaj ne kerülhessen a gumi közelébe.
 
A fékpadi teljesítménymérést érdemes arra az egyszeri alkalomra kiválasztott abronccsal végezni, mert a mérőpad érdes görgője jelentősen megterheli a hátsó papucsot.